25 March 2009

EGO

Percaya tak keegoaan suami isteri blh meruntuhkan sebuah rumah tangga???

Tp aku bukan ego..aku cuma nak dia tau kebenaran tu dipihak mana..
Patut ke aku mengalah??
kalau aku mengalah menda nih tak akan berubah..dan ibarat kesalahan tu dipihak aku lak..

Tp menda nih semakin parah lak..

Mungkin berterus terang????
eemmmm...mungkin juga...
tp sikap berterus terang kitaorg kekadang akan menyakitkan hati masing2..

Payah nyer dlm mengharungi sebuah rumah tangga..

"Ya allah ya tuhanku kau berikan lah sepenuh kebahagian dlm rumah tangga kami dan kau kekalkan ia hingga ke akhir hayat kami"

* Percayalah sikap berdiam diri antara kita makin membuatkan keadaan parah..walaupun kesalahan itu cuma sebesar kuman tp bila ia berlaku setiap hari akan menjadi semakin besar.

10 comments:

Neeza.Areef said...

anie ade prob ke krisis ke nih

syanis said...

herm....... soalan yg sama ngn sb

attyfir said...

sebenarnya anie..better u tell the truth...skrg2..hati kita akan lega..
terpulang pd yg satu lagi utk menilai..

simpan lelama dlm hati..nanti jd kudis..

Siti said...

betul kate kty tu bd. terus-terang cara terbaik. tp biarlah dgn penuh berhemah. cari masa yg sesuai. insyaallah...

Anonymous said...

emm... tu arr jalan terbaik berbincang..bru leh setlle prob sama2... harap2 bd cpt ok yer!!

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

ermm.. selalunya saya mengalah.. saya diam.. tapi bila mood die dah ok.. baru saya ungkit balik..

Lina Al Sagoff said...

wahhh...ssh juga ni..bak kata ditelan mati mak..diluah mati bapak...apa2 pun...berterus terang ni bagus..ms lina kat singapore dulu ada tgk rencana psl benda2 camni...apa2 pun kena ada 2way communicate..xleh pendam wpun pd benda yg kecik...anie kn cuba juga berbincang demi rumahtangga...

Ciklinn said...

yuppp elok kita berterus terang walau kadg2 benda tu menyakitkan hati sebelah pihak....cari masa yg sesuai agar setle semua yer....

Anie said...

za , ain ~ yup ada problem sikit..

Thanks to all...skrg tgh cari masa yg sesuai untuk berterus terang

ct rahani said...

sabo ye anie.. adae masa yg sesuai try bawak berbincang.. hofefully segala kekusutan leh terlerai..