05 February 2009

Sambung citer

Ok sambung citer pasal bercuti hari tu.

24/1/09 pepagi tu dah gerak, sampai c'highland ptg gak sbb banyak menyinggah, jalan pusing2 buat kita org punya kepala pusing, qiesha 3kali muntah sampai lembik badan.

Aku pergi ok lah sikit balik tu aku lak yg lembik, qiesha balik tu aku bagi makan pil tahan muntah. Nih first time aku sampai sana memang serik lah, aku tak der niat pun nak pergi lagi.

24hb sampai tu rehat kejap jer kat umah lepas tu terus ronda2 tp tak menyinggah betul sbb niat 25hb baru nak jalan2 betul. Mlm tu kita org pergi pasar..huh..aku rasa barang mahal2 giler. Sayur pun mahal, aku tak jumpa pun harga barang2 yg memuaskan hati, murah lagi sayur kat sini.

Aku beli jagung rebus, sebatang 3 ringgit. Mahal tu, tp memang sedap.
Sebelum balik aku beli yg belum rebus, beli 6btg rm10, balik umah aku rebus lansung tak sedap, tak rasa mcm mana yg aku makan kat sana, ke aku yg tak pandai rebus.

25hb hujan lak renjai2 jd banyak tergendala plan kitaorg, frust gak banyak tempat tak leh pergi.

Aku tak suka duk sana...sejuk sgt..aku nih dah lah jenis tak tahan sejuk, duk sana 24jam aku berbaju sejuk, tgk yg lain maintan jer..aku sibuk suruh qiesha pakai baju sejuk risau gak dia semput, tp dia pun ok..last2 balik sini aku yg semput...he..he..2 kali ambil gas, hubby ckp mcm nih macam mana nak berhijrah ker ireland.

Apa pun percutian nih memang best dgn adanya kakak dan abang aku.
Kalau ikutkan plan nak pergi bertiga kita org jer, tp dah ada 2 bilik lebih tu yg ajak dorang sekali.
Cari hotel semua penuh yg dpt apartment nih, tak der pilihan amik jer lah.

Ok layan pic yer..nih jer bd tepek yg lain tgk kat kat sini


Baju merah kakak bd, baju putih tu kakak ipar, dia nih makan banyak mana pun tak leh gemuk.

kat tgh2 tu abg kandung bd..dia nih makin lama makin muncit...huh...kita org nih semua jenis rangka besar tu yg mudah gemuk



nih pasangan bahgia..keh..keh..

qiesha dgn anak abg bd, dorang nih sebaya tp anak buah bd tu lahir buln 11, dia nih masa lahir tak cukup bln, lepas tu sakit jer


masa nih gerimis tp sibuk gak nak makan ais kerim, dorang ckp ais kerim kat sini sedap tu yg nak mecuba, satu bekas tu rm6.00 tp tak sedap mana pun
last2 hujan makin lebat masing2 pindah ke dlm

26hb ready nak balik dah..

balik tu singgah kejap latar iskandar

7 comments:

Anonymous said...

wah... ani spi sudah... CH... ain yg org perak pun x smapi lagi... huhuhu tp CH kat pahang bukan kat perak... ekekkekeke

Umi_Aliesha said...

Ani naik kot Tapah erk..kalo situ mmg jln teruk skit..kalo dr Ipoh..straight jer..h/way baru..

Anonymous said...

oh..terkenang kenangan lalu,cewahh..behnya cuti2 malaysia..

dlu masa oja 5 bln penah gak bwk dia, turun2 je..siap selsema,batuk, demam semua cukup.. nk menyesal pn x guna..hhuhu...

Rindunya nk gigit strawberri fresh dr tangkai...nyam2!!

attyfir said...

anie sama cam kty..
kty kalo duk dlm apartment tak tahan ..terasa sejuk sgt..duk luar okeh skit..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

wah bestnyer dapat gi cameron higlands. akak tak pernah jejak lagi kat saner

Unknown said...

wahhh bestnye p cameron..
ena p sana byk borong kaktus utk kawan2 jek... utk diri sdiri takde pun tapi sempat gak makan eiskrim n stroberi tu ekekeke

Anie said...

ain ~ dah dekat lah tu perak dgn pahang kan?

umi ~ anie tak tau ada jln lain, umi ckp nih baru tau, tny abg kandung dia baru ckp ada jln lain..sabar jer lah..

ma oja ~ turun dr sana qiesha ok jer tp bd lak yg flu

kty ~ sejuk yg tak tahan tu

ena ~ bd ada gak beli sikit..untuk diri sendiri jer..