09 February 2009

Hari nih

Hari nih ramai cuti, akunyer kilang tak der cuti..bagus kan...

qiesha hari nih ikut mak ngah dia pergi sungai congkak, kalau ikutkan hati nih tak bagi sbb risau gak..tp mak ngah dia dah beriya-iya nak bawa..biar jer lah...

Nak citer pasal menu aku sikit yer..
Hari sabtu aku kerja half day, balik tu memandangkan qiesha dgn papa dia dah makan aku pun tak masak lah.. Ptg tu aku dlm 6.30 aku makan sup sayur jer.

Mlm tu dlm pkl 9 perut aku lapar gillerrr...aku makan roti sekeping tak cukup tu...aku ambil lagi sekeping...tak per lah...slow..slow yer...diet...

Ahad pagi aku makan roti sekeping, qiesha dgn papa dia aku buatkan roti goreng hot dog.
Tengah hari makcik hubby call ajak makan kat umah...eemmrr....terbang lah aku nyer diet..

Aku sampai umah mak cik hubby dlm pkl 1.30..wah....banyak menu...mcm2 ada...
akhirnya aku ambil gak nasi..tp sikit jer..untuk buat syarat. Lauk lak aku ambil sayur banyak sikit..ayam masak kicap sikit dgn ikan goreng, tu jer aku makan.
Tu pun mak cik hubby bising suruh aku tambah lagi.

Ptg semalam aku masuk gym kejap..15minit jer..sebagai permulaan..tu pun nyawa mcm nak putus dah...he..he...
Selama aku duk situ dekat 4thn nih lah baru kali pertama aku betul2 guna gym kat situ..

Hari nih aku bawa bekal mihun goreng, pg tadi makan tu pun tak habis...tetiba aku tak der selera lak hari nih.

Kalau blh skrg aku nak bawa bekal sendiri lah.. selagi terdaya lah..tak nak beli kat luar sbb aku nak elakkan pengambilan gula, aji dan garam..yg berlebihan..

Aku masak semua tu aku tak letak, kalau aku goreng mihun aku cuma letak kicap kipas udang sikit..

Harap2 aku mampu lagi teruskan semua nih..

3 comments:

Anonymous said...

takpe..anie..slow2...jgn ppaksa.sgt..

Siti said...

ha ah anie...slow-slow...yang penting ko kene 'istiqomah'! ...kekeke...

Anonymous said...

wah, bgusnya... klu p-na mmg harapan je la..huuhhu... cmne la sy nk diet, x mmpu la coz sy nie kaki mkn..huhuh!!