28 October 2008

Tak sihat

Dr minggu lepas lagi batuk dan selsema...
memula hubby batuk lepas tu bersambung kat aku lak..sabtu kerja half day..
ptg tu ada 3 umah open house..
balik kerja siap2 terus pergi umah first, nih sepupu umah kat semenyih..menu ok lah...sungguh2 lah makan sampai tak ingat lepas nih ada 2 umah lagi..
lepas makan rilex jap..sbelum pergi umah kedua..tp bdan lak semacam mengigil-gigl...batuk menjadi jadi..ajak hubby pergi klinik jap....kebetulan dekat dgn umah kedua open house..(umah umi )

ni lah klinik panel co aku
nasib org tak ramai sgt...




huh..sempat lagi bergambar tu..
masuk jer doktor cek..cek...dan cek lagi..akhirnya dia suruh aku ambil gas...he..he...selalu qiesha kena amik gas..hari nih turn mama lak yer..
kuar dr bilik doktor kena tunggu lagi dorang pangil utk ambil gak lak..
ckp dgn hubby kena ambil gas, ckp sambil aku gelak2..(aku gelak sbb kelakar dah lama tak kena amik gas) memula hubby pun gelak2 gak...last2 dia sound aku lak..
"time mcm nih nih pun blh gelak lagi"

huh..betul gak...time gini pun aku nak gelak2 lagi..yer lah dah tua2 nih aku dah jarang sgt kena asma, tp sekali kena blh duk hospital seminggu dua dibuatnya..tu yg hubby dah risau tu...


Time amik gas tu tak lah aku amik gambar..segan lah pula...

ni lah ubt yg aku dpt




doctor suruh dtg lagi mlm..tp aku tak dtg pun..sbb takut nak dengar apa doctor nak ckp.
(takut doktor suruh refer ke hospital kalau tak ok lagi..)

lepas tu pergi open house umah umi lak..kat sini dah tak lalu nak makan sbb badan dah rasa mcm nak tumbang jer...cuma makan roti jala sikit dgn mihun tu pun kacau mihun qiesha..menu pun sedap..tp selera dah hilang..

hari nih kerja badan pun masih tak ok...kepala pening sgt..
nak buat kerja pun tak der mood

8 comments:

Umi_Aliesha said...

ohhh..anie pun x sihat rupanya..masih x sihat ke? haziq pun doktor bgtau ada simptom asma tuh..dia suruh jauhkan dr asap rokok ngan ubat nyamuk...

syanis said...

huhuhu,, yer la ani... tgh mcm tu pun nak ketawa eh... sabo jerk

Neeza.Areef said...

yelah kan umi budak2 ni mudah la kena sbb x reti nk kuarkan kahak...gitu la simptom nye bila dah start bunyik2 tu

attyfir said...

salam anie..sama le ani...kty pun tak sht..migrain..ngn lelah gak nie..susah nak nafas..kalo refer klinik.mau kena gas gak.lama dah tak kena..lagi kena thn wad..taknakkk..sbb tu tak jumpa doc..

Umi_Aliesha said...

hermm seme takmo jumpa doktor erk..kalo rs takde improvement pi klinik yer kawan2..kalo melarat lg susah tau...

Anie said...

umi ~ haziq dah ada simptom asma gak yer..bebudak memang mudah nak kena

ain ~ tu lah blh lagi gelak2..mcm tka de menda jer..

kty ~ better kena gas kty..lega sikit..anie cuma risau kena tahan kat hospital jer

ct rahani said...

anie.. arap2 dah sihat k.. opss.. nak tanya umo bape nie? suka2 jer pngil nama.. kiter umo 26.. hehehe...

Anie said...

CT ~ HE...HE...KIRA KAKAK ANIE LAH NIH....DAH TUA DAH NI