22 October 2008

Qiesha...ooo...Qiesha


Menda nih dah lama beli sebelum puasa hari tu, beli pun sbb dia minta, mungkin tgk menda tu kaler2 nampak cantik dia pun berkenan lah.
Aku ada ajar dia pusing2 menda tu dan suruh dia buat bagi sama kaler semua. Tp menda tu bukan senang nak buat..kena bagi sepenuh perhatian baru blh kot..tu kalau aku yg buat lah, kalau budak2 bukan retinya nak buat. selalu dia suruh aku buat tp aku malas jer manjang..

Aku tgk dia rajin gak mengadap benda tu..
Mlm hari tu aku tgk dia leka mengadap menda tu..nampak dia kopek stiker2 tu, lps tu dia tampal satu kaler kat satu side, aku biar jer jenuh gak dia nak kopek stiker2 tu, tak semua dia blh kopek pun dia tampal pun main tindih jer..


Ni side kaler biru, bukan boleh btl2 lekat pun sbb masa dia kopek tu dah terkoyak gam dia
Ni lak side kuning...

Dia tanya aku
"maa...tak ma"? ( sama tak mama)

Aku ckp dgn dia..
"sama memang lah sama tp tak lbh buat mcm tu, kalau mcm tu namanya alyyn tipu"

dia jawab lak
"leh jer...maa..jer" (boleh jer..sama jer..)

Adehai...qiesha..qiesha..suka hati lah...

6 comments:

Umi_Aliesha said...

ekekeke..budak skrg kreatifkan..x bleh buat cara nih..dia tuko cara lain..

anie..dtg umah erk sabtu nih..lps asar smpi malam.

syanis said...

ani... hehehhe ok la tu... kira otaknyer berfikir.... bagus

Anie said...

umi ~ sabtu nih yer umi...insyaallah anie dtg..sbb lps zohor tu ada open house kat semenyih balik tu blh anie singgah kejap

ain ~ tu lah dah tak larat dia nak pusing benda tu terfikir lah dia pi cabut stiker tu..

attyfir said...

wakakakka..gud girl..le allyn

ct rahani said...

pandainya qiesha.. geliga otaknya...

Lina Al Sagoff said...

nk gelak jap...qiesha ooo qiesha..