05 October 2008

Peristiwa sedih sebelum Syawal

Isnin - 30-09-2008

Dlm pkl 10 lebih tgh packing baju tetiba terdengar umah sebelah kena ketuk dgn kuatnya, tp aku buat tak tau jer malas nak amik tau sgt mana tau mcm hari tu dorang duk gaduh laki bini yg lakinya tak mau buka pintu..
Dlm pkl 10lebih rasanya dah setengah jam kot berlalu ketukan tu tak benti2 dengar lak suara budak nangis...emm...aku pun barulah terhenget heget nak buka pintu...ooo..betul2 umah sbelah..umah suria yg dlm pantang..
AKu nampak mak dia tgh dukung anak dia (cucu makcik tu)...menantu dia tgh ketuk pintu sambil duk panggil nama su..
aku pun tanya lah..
"naper cik"
makcik tu pun jawab..
"su ni tidur mati kot dr td ketuk tak buka..anak dah nangis..dia tidur kat bilik nih..tu yg tak dengar"
eeemmm..mcm tak logik lah ketuk kuat mcm tu tidur kat bilik pun mesti dengar....kat hati nih dah fikir bukan2 lak..
"cik nak suami saya tolong bukak kan?? tp rosak sikit lah pintu tu"
lepas tu menantu dia ckp ok aku pun panggil hubby aku suruh buka.

Laki aku tebuk jer pintu tu..lepas tu laki tdi (husband su) buka pintu tu terus jerit nama su...tgk bini dia dah terlntang kat ruang tamu..
laki dia gerak2kan su tp lansung tak sedar...aku renjis2 muka dia dgn air pun tak sedar...mak dia dah nangis2 dah...hubby aku panggil ambulans..laki aku panggil aku keluar..dia ckp nadi su dah tak der maknanya...eemm...aku mcm tak caya sbb bukan pakar yg ckp..

Tgh tunggu ambulans dtg kita org tak tau nak buat apa sgt...laki dia bagi bantuan pernafasan aku lak cuma renjis muka dgn air sambil panggil2 nama dia..tp badan dia memang dah sejuk sgt...

DLm 15 minit ambulans sampai...cek2...btllah kata hubbyku tdi...sue dah tak der..innnallillah....
mcm tak percaya apa yg terjadi kat depan aku skrg..bergitu pantas kau mengambil nyawanya ya Allah...

Td makcik tu ada ckp su ada call tanya anak dia dah cucuk ke belum..masa su call td dorang dah dlm perjalanan balik kerumah..masa tu sue tak der pula cakap apa2..makcik tu pun ckp sejak bersalin su tak pernah lagi tak sihat..
Sudah takdir ajal sue begini..

Makcik dgn husband su dah nangis2..aku amik anak dia aku masukkan dia dlm buai utk tidurkan..sambl buai anak dia aku dengar husband dia cakap sambil nangis2
" su naper su tinggalkan abg dgn haziq...7 thn kita tunggu haziq skrg sue tinggalkan kitaorg"

Ya Allah bergitu sekejap kau bagi kegembiraan ni pada diaorang sedangkan bergitu lama diaorng tunggu utk menikmatinya...
tetiba aku pun ikut nangis...sedih sgt..tak tahan lelagi tgk husband dia baring sebelah su peluk dia sambil tak benti2 ckp "abg sayang sue...abg sayang sue"


Bila saudara dia sampai aku pun balik umah nak sambung kerja..nak bacakan yasin aku tgk peyet..

kat umah aku dgn hubby temenung dgn haluan masing2..

emm...kalaulah aku cepat buka pintu td sempat ke Arwah Sue diselamatkan...

5 comments:

Neeza.Areef said...

bd ~ dah ajal dia jgn lak bd salahkan diri sndiri...tp kesian kan..ape punca dia ninggal tu?

Anie said...

tak tau lah apa punca dia sb...mak dia ckp sebelum nih tak der masalah apa2 pun

Umi_Aliesha said...

sedihnya...huhuhuhu...moga hubby dia tabah...

syanis said...

sian arwah,,, paling sian babynyer... x semapt nka kenal mak nyer

ct rahani said...

sedih baca kisah bd nie..
semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman.. amin..