12 January 2009

Kelas Iqra

Pgi td aku hantar qiesha pi taska cikgu qiesha tnya aku,
tak nak ker bagi qiesha join kelas iqra.
Aku ckp tak awal sgt ke, sbb setahu aku 4 or 5 thn baru masuk kelas iqra.

Lepas tu cikgu dia ckp, kalau ikutkan memang awal lagi, sbb kat situ budak2 4thn baru dimasukkan kelas iqra, tp tgk pada budak juga ada yg 4thn pun still tak boleh dan tak minat, kalau bdk mcm tu dorang akan suruh masuk balik bila umur 5thn.

Cikgu dia ckp qiesha dah boleh baca, dan dah banyak dia kenal huruf tu, bila kelas iqra selalu qiesha akan join duk dlm bilik mengaji tu sekali dan suara qiesha lah juga paling kuat. Cikgu dia cakap sayang kalau tak terapkan awal2 sbb dia tgk qiesha boleh dan ada minat.

Dari dulu lagi cikgu dia selalu citer qiesha nih rajin join kalau budak2 belajar, kat taska tu budak 3thn keatas baru dia bawa belajar tp qiesha ni selalu ikut dah budak2 belajar sejak umur dia 2thn lagi, tp cikgu dia tak pernah ckp lak dia pun ada ikut kelas iqra.

Aku selalu dengar dia baca kat umah, tp aku tak sangka pula dah banyak dia kenal huruf tu.
Kalau cikgu dia kata dia boleh apa salahnya aku hantar jer dia masuk kelas iqra, cuma aku harap benda nih tak membeban kan sgt kat dia, yer lah aku rasa mcm awal sgt lah nak suruh dia mangaji, apa pun aku percaya kat cikgu dia.

Ptg nih aku nak carikan mukadam dgn satu lagi tudung untuk dia, skrg dia cuma ada selai tudung jer, tu pun mcm dah kecik jer.

Kelas iqra dia tak silap aku seminggu 3 kali.
Aku suruh dia mula minggu depan jer,
dan selepas nih bayaran taska dia akan bertambah lah rm20 sebulan untuk dibayar kat ustazah dia.
Tak kisah lah berapa yg kena bayar yg penting semua yg terbaik untuk anak mama.

____________________________________________

Hari sabtu ptg tak der aktiviti kat umah qiesha ajak pi mandi swiiming pool.
Layan jer lah kehendak dia tgk dia boring sangat, papa dia pun tidur jer sejak demam dia baru kebah ni

Layan pic jer lah...




QIesha nih dia tak minat mandi kat kolam budak2 dia ckp tak best




Tak lama tu papa dia lak turun..






Ok lah jom balik...
Emm...bila lah nak sambung balik kelas swimming qiesha yg dah hampir 5bln tergendala tu.

10 comments:

Neeza.Areef said...

bd..qiesha dh pndai benang ek..g kelas ke bd yg ajo

mcm myra hubby yg ajo..tp lom pndai lg la..hehehe

Anie said...

sb ~ belum pandai sgt..sikit2 jer..

dulu kat aparment bd tu aku kelas swimming, ada gak masukkan qiesha, tp skrg kelas tu pindah swimming lain lak, sbb tempat bd tu dorang ckp swimming pool dia kecik sikit, sejak pindah tu bd tak masukkan dah malas nak kuar, kalau ikutkan tak jauh pun dr tempat bd, tp tu lah malas, skrg papa dia jer lah yg ajar.

Anonymous said...

wah..... bagus la qiesha...... mesti pdi berenang pas ni

attyfir said...

elok tu anie.joinkan qiesha kelas iqra..fir dulu pun awal gak..

beh ar qiesha pandai swimming..

ct rahani said...

bd, x salah msukkn qiesha kelas iqra awal2.. lg pun dia dah tunjuk minat tue..

wah qiesha dh pandai berenang.. kalah auntie tau.. ekekeke..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

amboi beraninyer qiesha, anak pompuan akak jangan arap nak duk swimming cam gini, main tepi air aje

Umi_Aliesha said...

wahh..terer qiesha berenang..teringin jg nak anto Hana belajo tp x tau nak anto mana...

Elok gak qiesha belajo tuh..yg penting dia minat..kalo paksa tuh yg jgn...kalo paksa takut dia tak minat..

Lina Al Sagoff said...

wallaaa...terer la qiesha ni...kalau ada kelas joinkan aja...berani dia...bagus2...
lina rasa biarlah dia join kelas iqra tu...lina kalau hariz camtu lina joinkan aja...

Anie said...

KTY ~ TU LAH ANIE MEMANG NAK MASUKKAN JER DIA KELAS IQRA

CT ~ AUNTIE PANDAI BERENANG KER?
OK LAH TU KALAU PANDAI...MAMA QIESHA LAGI LAH..LANSUNG TAK TAU...HE..HE..

AKAK CB ~ QIESHA SAMPAI JER SWIMMING POOL TERUS DIA TERJUN

UMI ~ KAT TADIKA HANNA TAK DER KELAS SWIMMING KE? SETENGAH TADIKA ADA KAN.
KELAS YG QIESHA AMBIL SEBELUM NIH PINDAH KE KONDO BUKIT MEWAH KAJANG, ORANG LUAR KALAU NAK JOIN PUN BLH GAK.

LINA ~ MINGGU DEPAN ANIE BARU BAGI DIA MULA KELAS IQRA TU..HARAP2 DIA BOLEH LAH

Unknown said...

wahh terornye dia swimming....