17 September 2008

Kesal

Sejak akhir akhir nih bz sungguh nak bertenet kat off pun payah, oder tgh banyak sgt, dorang cakap bz mcm nih akan berterusan sampai bln 11, ni semua oder utk krismas, banyangkan kalau hari2 biasa sehari paling banyak pun 2 oder masuk kekadang tu 2 ari satu order skrg sehari 4 or 5 order masuk...gilo tu...
Td pun aku kerja, co nih cuti umum tak semua amik, payah sikit nak cuti sbb banyak berurusan dgn negara luar. Aku punya cuti raya pun boss tak sign lagi.

Emm...sebenarnya nak citer pasal qiesha nih dah melalut lalut dah tempat lain dulu. Td aku pkl qiesha kuat sungguh, yer lah asyik buat hal jer, dah lah aku balik lambat hari nih, sampai umah pkl 6lebih, nak masak lagi. Ingat nak beli juadah depan umah nih jer tp tak der org yg menjual lak malas nak pusing kuar balik terpaksalah mask.

Dalam kalam kabut nak masak qiesha nak tu lah nak nih lah buat aku angin jer. Memula nak buat epal aku dah kupas nak limau lak, bila aku dah kupas limau tu nangis2 nak kupas sendiri lak, malas layan aku biar jer dia nangis, sebelum tu dah mcm2 hal dah dia buat.
Lepas tu masuk bilik air pergi tuang semua pencuci tolet tu dlm toilet, aku biar jer malas nak layan sbb nak habiskan masak.

Tgh azan dia minta lah air rebina aku ckp kejap sbb nak minum dulu nak buka, blh lak dia hempas badan kat lantai terus nangis kuat2...huh..tanpa blh dikawal secara sepontan pap!!! sekuat kuatnya kat montot dia, nampak dia mengeliat kesakitan (igt dia mengeliat nih lah buat aku kesal). Aku tau sakit sgt tu sbb dia nangis sampai nak hilang suara, dah lah tak pakai pampers dah kalau ada pampers ok sikit ada menda cover. Nampak dia gitu aku sedih sgt tp aku control tak mau terus pujuk padahal dlm hati nih dah meronta ronta nak pujuk dgn peluk dia terus.
Lepas aku minum aku buatkan dia air ribena dan pujuk dia, aku tgk montot dia merah sgt berbekas tgn aku, tersedu sedu dia nangis, remuk sungguh hati aku tgk dia mcm tu, kesal sungguh. Tp apakan daya aku tak blh nak kawal perassan marah aku. Kekadang mcm tu lah sifat aku, aku nak sgt belajar kawal kemarahan nih tp selalu tewas.

Lepas tu aku ckp dgn dia elok2 apa sbb aku pkl dia, dia angguk jer lah tak tau dia faham ke tidak, lepas tu aku tny dia sakit tak??
dia cakap sakit terus dia nangis balik padahal sendu dia dah lama hilang...lemahnya tgk dia nangis mcm tu...

Td aku tgh tgk tv nampak dia tepon papa dia tak dengar sgt apa dia mengarut bahasa dia tp yg last2 tu dengar dia ckp mama pkl, mungkin papa dia tnya pkl kat mana kot dia ckp kat montot, lepas tu dia panggil aku ckp papa panggil, emm... malas aku nak ckp mesti papa dia nak marah aku tu.

Bukan papa dia tau keadaan aku kat umah nih, bila dengar anak dia kena pkl mulalah nak bising dgn aku.


apa pun memang aku kesal sgt pkl qiesha tadi.
skrg dia dah tidur, sedih tgk muka dia tak tau mcm mana nak tebus balik keterlanjuran aku td..

9 comments:

miezrina said...

alolololo kesiannya...
kita 'ibu2' mcm ni la bd
slalu kesal slps buat
tp nak wat cam mn
time hati tgh marah kan, belasah
na selalu jg mcm tu
plg terhiris hati
bila kena berlagak 'jgn pujuk slps pukul'
adeiii luka dalam tu...
hati ronta2 nak pujuk
tp x boleh pujuk

Anie said...

tu lah na..tahan jer tak mo pujuk tp dlm hati nih tuhan jer tau

Neeza.Areef said...

sb pn penah hadapi situasi camni..dan penah jugak le terus pujuk kalo rasa mcm x patut sgt pukul waktu tuh..lg2 skang ni kalo boleh x mau myra iri hati kot2 ade terbacking adiknye kalo dia usik adik..
tapi kenapa ek kalo hubby yg marah anak tu kita lak yg terasa..ayat yg kuar dlm hati lebih kurang camni lah..'eh susah payah aku nk lahirkan anak senang2 je ko nk marah anak aku cmtu' ha gitu lah..tp kalo kita yg marah x pe..hehehe

Umi_Aliesha said...

anie...umi pun pernah gitu tp umi fikir biarla kita ajar dr awal...dah besar takkan nak pukul..kecik2 nih la kot yg sesuai tp kita pukul pun bersebab..takmo manjakan sgt..tp takdelah smpi tahap terlampau kan...hiks!

Anie said...

SB ~ yer btl tu kalau hubby marah rasa berderau jer darah nih, selalu ibu2 akan rasa mcm nih kan kalau ayah marah anak, bd tny kakak bd pun dia sama gak tak leh terima kalau hubby dia yg marah anak dia. Tp bd tak nampak lagi hubby pkl qiesha selalu kalau marah sgt dia tinggi suara jer, tp dengar dia tinggi suara hati nih dah lain macam dah apatah lagi kalau dia pkl..


umi ~ tu lah bila besar tak leh pkl skrg nih jer lah nak mangajar, tp tu lah bd rasa bd terlampau kuat pkl dia mlm tdi...

Anonymous said...

anie... ain smlm... cubit peha dier... geram sngt... sbab... x da sebab asik nak nangis ja... ain penat rasanyer klu dengor dier nangis.... herm.... kekdang ilang sabo ooo...

Anie said...

ain ~ qiesha mcm tu lah semlm, sikt2 nangis, sikt2 nangis, tu yg blh kena tu. Penat baru balik kerja tak hilang lagi dah penat nak layan dia punya peragai lak..

Neeza.Areef said...

sama je kan perasaan masing2...padahal anak tu rindu nk manja ngn kita yelah 1/2 hari x jmpa kan..tp tu la geram kita ni penat2 pstu x pasal2 nk nangis kuat la gitu kan...
sama la hubby dia paling kuat tinggi sore jek..nama nk puukul x pnah..

lankapo said...

salam
kaum bapa nak bagi pendapat plak..:)

betul memang kadang2 tgh marah, susah nak kawal perasaan. Tangan tu cepat jerk.

But klu nak pukul pun, bg lah yg minima mungkin cubit ker, piat telinga ke..

cian diaorg budak2 lagi...

tumpang lalu
lankapo